|
11 juli · Editie #24 · Bekijk online |
|
Een dubbeldik vakantienummer ligt hier voor je. Zonder nieuwe blogpost maar met de twee meest gelezen posts van de afgelopen 90 dagen. Heel eerlijk eentje van Maria en eentje van Carola. En verder veel schrijftips van anderen, boeiende artikelen en leuke tests en zo, want het is tenslotte vakantietijd. Niet voor Kiezel overigens, wij werken lekker door. Een fijne zomer! Maria en Carola
|
|
|
Stof je e-mail af. 10 tips
Lieve mensen: correct is niet hetzelfde als stoffig en oubollig! Laat die twintigste eeuw nou eens achter je.
|
Ontzorgen is Woord 10 Dat Niet Meer Mag
Ontzorgen is vanaf vandaag een woord dat niet meer mag. Lees hier waarom en laat je bekeren. Er zijn betere woorden, geloof ons!
|
|
Vacaturetitels waar je echt niet voor mag kiezen
Nooit meer doen: schrijven dat je zoekt naar een Inside Sales Hero. En andere handige tips voor vacaturetekstschrijvers.
|
How to Turn Bland Sentences Into an Enthralling, Full-Color Story
Zintuiglijk schrijven is schrijven met je ogen, neus, oren, mond en tastzin. Lastig, maar niet onmogelijk en als het lukt, werkt je tekst zo veel beter.
|
The Most Important Writing Lesson I Ever Learned
De belangrijkste les voor copywriters: niemand wil de zooi die jij schrijft lezen. Niemand zit erop te wachten. Als je dat beseft ga je beter schrijven.
|
6 Rules for Persuasive Storytelling
Er wordt een hoop onzin verkocht als het over storytelling gaat. Dit artikel (geschreven voor softwareontwikkelaars) is een gunstige uitzondering.
|
Schrijf in spreektaal en win klanten
Nee, in spreektaal schrijven wil niet zeggen dat het kinderlijk wordt, betekent niet dat je niet meer serieus genomen wordt. Charlotte Snel ruimt drie misverstanden over spreektaal uit de weg.
|
Vergroot de aandacht in Google met featured snippets
Lees hoe je met uitgelichte snippets boven in de zoekresultaten van Google verschijnt: Voorzie je WordPress-website van de juiste content. Van onze vrienden bij Sowmedia.
|
|
18 voorbeelden van Onnodig Engels Taalgebruik waar je van gaat 'cringen'
Violently. What more is there to say?
|
Wij vertaalden 30 nog niet vertaalde woorden uit het Engels
En dat het helemaal niet nodig is (dat cringing English) bewijst De Speld. Die vertaalt alles voor je. Epic. Uhhh, episch. Uhhh, heldhaftig?
|
|
How We Helped Our Reporters Learn to Love Spreadsheets
Voor alfavrouwtjes zoals wij (altijd met de neus in de letters) zijn cijfers vaak intimiderend. The New York Times Digital Transition team ontwikkelde een trainingsprogramma voor zijn journalisten om data in spreadsheets te leren gebruiken. Nu voor iedereen toegankelijk.
|
The beautiful ways different cultures sign emails
Mooi verhaal over hoe e-mails in verschillende landen ondertekend worden. Schrijven met een Brit? Sluit niet af met Regards in plaats van Kind regards - dan vindt-ie je maar een kille.
|
|
Dunkin’, Disney+, Impossible Burgers: Who comes up with brand names?
We hebben er zelf best lang over gedaan om Kiezel te verzinnen voor ons bedrijf. We hadden ook een professional kunnen inhuren om dat te doen - die zijn er. Kei-interessant interview met zo'n type over het bedenken van merknamen en de trends daarin.
|
|
Book related quizes
|
Automatisch Ouderwetsch Uitgefoeterd
Rabauw! Schobbejak! Fielt! Laat je eens ouderwets uitschelden, en nog eens, door op de knop te klikken. Tip: leer de schrobberingen uit het hoofd om ze een willekeurige toerist naar het hoofd te slingeren. Maak je vrienden mee.
|
Komt een bijwoordelijke bepaling bij de dokter
Taalnerd-alert, voor in de auto. Bedenk een zin die klinkt als de mop die begint met ‘komt een man bij de dokter’ en die een taalverschijnsel illustreert. Komt een koppelwerkwoord de dokter bekend voor. Lees ook zeker de reacties. En nou jij (reageren kan via het beoordelingsduimpje onder aan deze nieuwsbrief).
|
Vond je deze editie leuk?
|
|
|
|
Klik hier om je uit te schrijven.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
|
Gemaakt door Carola Janssen met Revue.
|
Kiezel Communicatie - Torenallee 36-12 - 5617 BD Eindhoven - 010-433 34 36
|